Serwis opracowany przez:zjednoczenie.com: dynamiczne strony internetowe, portale i zaawansowane serwisy www system cms - system zarządzania treścią, publikacja w internecie, website management, content management system
english   kontakt   mapa serwisu
Polskie Forum Corporate Governance
  STRONA GŁÓWNA | WYDARZENIA | WARTO PRZECZYTAĆ | POLSKA | EUROPA | OPINIE PFCG | DLA SPONSORÓW | NOWOŚCI

 pfcg.org.pl 


Poznaj corporate governance
z właściwej strony


 

 

szukaj:

Relacje inwestorskie w Sportingbet
źródło: PFCG
[05/09/2006]

Sportingbet jest jednym z największych bukmacherów internetowych na świecie. Spółka rozpoczęła swoją działalność w 1998 roku, a rok później jej akcje zadebiutowały na parkiecie OFEX’u – rynku giełdowego dedykowanego dla małych i średnich przedsiębiorstw. W 2000 roku Sportingbet przejął działający na rynku amerykańskim serwis bukmacherski Betmaker.com, zaś w 2001 roku miało miejsce rozpoczęcie notowań akcji spółki na londyńskim Alternative Investment Market.

Zobacz także

Załączniki

2005 IR Best Practice Website Awards (URL) otwórz plik

Investor Relations Society rozdało nagrody

źródło: IRS
autor: Przybyłowski M.

Investor Relations Society (brytyjska instytucja powołana w celu wspierania branży relacji inwestorskich i ustanawiania najlepszych praktyk w tej dziedzinie) ogłosiło wyniki konkursu 2005 IR Best Practice Website Awards. Nagrody zostały rozdane w 10 kategoriach, w tym w dwóch kategoriach wyróżniona została polska spółka Telekomunikacja Polska S.A. (IR Best Practice Website for an International Audience oraz IR Best Practice European Website Award).

Zdaniem Diane Faulks, przewodniczącej IRS standard komunikacji on-line z inwestorami spółek staje się coraz bardziej wyszukany i dopasowany d potrzeb użytkowników. Zwycięzcy w poszczególnych kategoriach rzeczywiście wyznaczają nowe standardy w dobrych praktykach komunikacji on-line.  

Wszystkim nagrodzonym gratulujemy !

Nagrody w poszczególnych kategoriach otrzymali:

IR Best Practice Website Private Investors Award

Zwycięzca: The Royal Bank of Scotland – www.rbs.com

Wyróżniony: Prudential plc – www.prudential.co.uk

IR Best Practice Website Professional Investors Award

Zwycięzca: adidas-Salomon – www.adidas-salomon.com

Wyróżniony: Reuters – www.reuters.com 

IR Best Practice Website Most Innovative Use of Technology

Zwycięzca: Vodafone – www.vodafone.com

Wyróżniony: BT Group plc – www.btplc.com

IR Best Practice On-line Annual Report 

Zwycięzca: GUS plc – www.gusplc.co.uk

Wyróżniony:   Centrica  www.centrica.com 

Cookson Group plc - www.cooksongroup.co.uk 

IR Best Practice On-line Corporate Social Responsibility

Zwycięzca: BP p.l.c. – www.bp.com

Wyróżniony: Friends Provident – www.friendsprovident.co.uk

IR Best Practice Website for an International Audience

Zwycięzca: Nokia – www.nokia.com

Wyróżniony: Bayer AG - www.investor.bayer.com  

Telekomunikacja Polska – www.tp-ir.pl 

IR Best Practice European Website Award

Zwycięzca: Bayer AG – www.investor.bayer.com

Wyróżniony: Telekomunikacja Polska – www.tp-ir.pl

IR Best Practice Website Award for a Smaller Quoted Company

Zwycięzca: Holidaybreak plc – www.holidaybreak.co.uk 

Kiln  www.kilnplc.com

Wyróżniony: Centre Parcs – www.centerparcs.co.uk

Chaucer Holdings PLC – www.chaucerplc.com 

Country and Metropolitan PLC – www.candmhomes.com

IR Best Practice Website Award FTSE 250

Zwycięzca: Signet Group plc – www.signetgroupplc.com 

IR Best Practice Website Award FTSE 100

Zwycięzca: Old Mutual plc – www.oldmutual.com

Wyróżniony: Cadbury’s Schweppes – www.cadburyschweppes.com 

Reguły wyznaczające najlepsze standardy stron internetowych:

  1. Myślenie o stronie internetowej jako o głównym środku komunikacji, a nie jako o bibliotece. Znać swoich odbiorców i komunikować się z nimi za pomocą odpowiednich treści, słownictwa i stylu.
  2. Przedstawiać odwiedzającym główne powody inwestowania w spółkę, poprzez edukację odwiedzających na temat spółki, strategii i sektora w którym działa.
  3. Upewniać się, że strona spółki jest ostatecznym źródłem informacji o spółce i jej pozycji w sektorze, w którym działa.
  4. Zapewniać wszystkim inwestorom równy dostęp do informacji publikowanych na stronie.
  5. Zapewnienie prostoty i łatwości obsługi wszystkich elementów strony – od adresu strony poprzez nawigację i narzędzia. Czy twoja strona jest przyjazna użytkownikom?
  6. Zapewnienie klarowności i przejrzystości serwisu, zgodność z regulacjami i normami prawnymi.
  7. Regularne odświeżanie informacji dla inwestorów w celu utrzymania ich zainteresowania i zachęcenie do komunikacji ze spółką.
  8. Ważny jest regularny przegląd zawartości serwisu internetowego i upewnienie się, że informacje są dostarczane na czas i poprawnie, tak aby inwestor mógł podejmować decyzje na ich podstawie.
  9. Użycie narzędzi audio i video w celu prezentacji większemu gronu odbiorców przebiegu WZA. Informacje te powinny być dostępne również w formie archiwum
  10. Strona internetowa powinna również być używana jako narzędzie relacji inwestorskich w większym wymiarze niż standardowa prezentacja wyników finansowych. Dla przykładu na stronie powinny być dostępne liczniki wizyt, archiwa i opinie członków organów spółki.
  11.  Strona powinna wyróżniać się n tle innych stron tej samej grupy branżowej i być najlepszą w swojej klasie.
  12. Informacje na temat spółki są dostępne z wielu źródeł dlatego strona internetowa powinna zawierać jakościowo najlepsze informacje na temat spółki.
  13. Strona internetowa powinna być w pełni dostępna i zapewniać każdemu równy dostęp do informacji, również dla osób niepełnosprawnych.
  14. Na stronie powinien zostać zaimplementowany system monitoringu w celu ustalenia w jaki sposób strona jest używana i jakie dane są przesyłane ze strony. Monitoring powinien zawierać analizę poszczególnych działów strony pod kątem profilu odwiedzających.
  15. Konstrukcja strony powinna się opierać na dobrym i prostym systemie konstrukcji tak aby przeciwdziałać niekontrolowanej rozbudowie strony.

 

  zjednoczenie.com